Mapa serwisu Dodaj do ulubionych

Jesteś tutaj:

Aktywność w ciąży

Najnowsze badania naukowe wykazały, że przyszłe mamy nie powinny dużo pracować. Określono, że czas, jaki powinny spędzać w swoim miejscu pracy nie może być dłuższy niż 24 godziny w ciągu tygodnia. Wprawdzie stres, który często towarzyszy aktywności zawodowej odbija się na dziecku, ale zrezygnowanie lub tak skrajne ograniczenie pracy także nie jest dobre.

Praca jest rodzajem aktywności fizycznej i umysłowej a także daje możliwość kontaktu z drugą osobą. Odizolowanie się od ludzi i zamknięcie w macierzyństwie może doprowadzić do tego, ze straci się znajomych a przede wszystkim kontakt ze „światem”. Często po takim okresie okazuje się, że rodzice nie mają ze swoimi przyjaciółmi żadnych wspólnych tematów i potrafią rozmawiać tylko o dziecku. Czasem zmieniają także swoje towarzystwo na ludzi, którzy mają dzieci.

Nie można oczywiście przesadzać w drugą stronę i przebywać w pracy po godzinach. Oczywiście, jeśli praca była ciężka lub narażała mamę na promieniowanie (praca z komputerem), zakażenia (zawody medyczne, kosmetyczka, przedszkolanka) albo inne niebezpieczeństwa należ zrobić przerwę. Powinien być to urlop od pracy, ale nie od przyjaciół i aktywności fizycznej. Ruch jest bardzo ważny i mamy, które mają siedzącą lub stojącą pracę, powinny dużo się ruszać. Tak naprawdę każdy przy tego rodzaju pracy powinien zadbać o swój rozwój ruchowy.

Aktywność mamy sprzyja zarówno rozwojowi dziecka jak i wpływa na przebieg porodu. Dlatego nie wolno z niej rezygnować! Dotyczy to wyłącznie prawidłowej, niezagrożonej ciąży! Z ruchu zwłaszcza nie powinny rezygnować mamy, które były aktywne także przed zajściem w ciążę lub, które regularnie uprawiają jakąś dyscyplinę sportu. Należy przy tym wykluczyć wysiłki takie jak: biegi, siłownia, aerobik lub fitness. Dla tych sportów alternatywą może być: pływanie, ćwiczenia dla ciężarnych, aqua - aerobik dla ciężarnych.

pilates

Mamy, które były mało aktywne przed ciążą lub w ogóle nie ćwiczyły nie powinny próbować tego rodzaju wysiłków natomiast mogą uczęszczać zajęciach pilates, dużo spacerować, zakupić ciężarki na nadgarstki i kostki (w sklepach ze sprzętem sportowym są ciężarki wszyte w materiał i zapinane na rzepy) oczywiście niezbyt ciężkie, takie, które nie będą sprawiały ciężarnej dyskomfortu. Łagodne i nieforsujące pływanie a także ćwiczenia oddechowe to także zdrowa aktywność dla mam.

Obecnie wiele ośrodków sportowych oferuje zajęcia przeznaczone wyłącznie dla ciężarnych; fitness, aerobik, joga. Powinny korzystać z nich mamy, które uprawiały taki rodzaj aktywności przed zajściem w ciążę! Mamy, które nie wykonywały takich ćwiczeń przed ciążą powinny być ostrożne i jeśli chcą uczęszczać na takie zajęcia powinny skonsultować to z lekarzem i instruktorem.

Każda ciężarna kobieta jest zobowiązana do poinformowania instruktora o swoim stanie, zwłaszcza, jeśli nie uczęszcza na ćwiczenia przeznaczone wyłącznie dla kobiet spodziewających się dziecka. Odpowiedzialność za powikłania poniesie matka a nie instruktor.

Aktywność seksualna jest także wskazana w fizjologicznej ciąży, naturalnie nie wolno uprawiać seksu przymusowo, ponieważ jest to taki sam rodzaj bliskości jak przed ciążą. Pozycjami wskazanymi i nieforsującymi w ciężarnej są: pozycje od tyłu, z boku i przy aktywności partnerki.

W okresie ciąży a także przed zajściem w ciążę i po porodzie należy rozwijać swoją aktywność fizyczną. W ciąży zaowocuje pozytywnym wpływem w czasie porodu, po porodzie pozwoli szybciej wrócić do formy a przed ciążą podniesie satysfakcję z wyglądu. Ruch ma zawsze pozytywny wpływ na samopoczucie.

Autor: admin © Joanna Skłodowska
Powrót

Komentarze

ZAJĘCIA DLA KOBIET W CIĄŻY I PO PORODZIE ŻYRARDÓW
ANNA84_5 (23-03-2012, 10:49)

Zachęcam wszystkie kobiety w ciąży i po porodzie do uczestnictwa w zajęciach z elementami jogi,pracy na piłkach i pilatesu.

Ćwiczenia świetnie wpływają na samopoczucie, poprawiają kondycję,uelastyczniają miednicę, zapobiegają bólom kręgosłupa a także obrzękom, żylakom. Dodatkowym atutem jest prawidłowe przygotowanie kobiety do porodu i łatwiejszy powrót do figury ,,po".

Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie zaświadczenia od lekarza o braku przeciwskazań do uczestnictwa w zajęciach. Kobiety w 12 t.c nie mogą brać udziału.

W razie pytań proszę o kontakt.

e-mail: www.cudownymoment.pl
tel. 518304455

Polecam:) "AKTYWNA MAMA" w Kielcach
aaaga (19-05-2011, 14:32)

-trening skonstruowany w
oparciu o potrzeby przyszłych mam (trening
wzmacniający, rozciągający, rozluźniający)

-ćwiczenia oddechowe,

-trening dopasowany do każdego trymestru ciąży

- opieka dietetyka

więcej na stronie internetowej:

www.fitness-salvus.pl

Trening "AKTYWNA CIĄŻA"
Aktywna ciąża (04-08-2010, 16:27)

Zajęcia dla kobiet w ciąży "AKTYWNA CIĄŻA" w PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM:

to program ćwiczeń z wykorzystaniem elementów PILATESU, BODY BALL, YOGI;

przeznaczone dla już aktywnych przyszłych mam, jak i dla tych, które dopiero w ciąży rozpoczynają ćwiczenia - po 12 tygodniu ciąży;

• trening obejmuje m.in. ćwiczenia: ogólnokondycyjne, uelastyczniające mięśnie dna miednicy, łagodzące bóle kręgosłupa...

UWAGA!
Na zajęcia zapraszamy kobiety, których ciąża, po konsultacji ze swoim lekarzem ginekologiem prowadzącym ciążę, przebiega w sposób fizjologicznie prawidłowy, bez jakichkolwiek powikłań.

Tel.: 504 - 588 - 482
E-mail: aktywna_mama@poczta.fm

Kalkulator dni plodnych
Oblicz termin porodu
Filmy z porodu

Sonda

 
Blogi

Najwyżej ocenione

_1

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 45

Maja

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 26

Stasio-i-zdziwko-D

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 22

Hejka

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 18

Filipek

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 16

Juz-jestem!

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 16

Kacperek

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 14

Oliver-i-Simon

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 12

Maja

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 12

Anielcia

Średnia ocena: 5
Liczba głosów: 11

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj ×